piątek, 22 marca 2013

Wybór klienta poczty e-mail


Chciałbym dziś napisać parę słów o klientach poczty e-mail. Są to programy udostępniające nam przeglądanie poczty e-mail bez wchodzenia na portale internetowe typu Onet. Trochę zastanawiałem się nad programem, ale ostatecznie wybrałem - Mozilla Thunderbird. Trudna nazwa, prawda? Wcześniej rozmyślałem nad programem Microsoft'u, jednak miałem problemy z konfiguracją, podczas gdy w Mozilla Thunderbird poszło to bardzo łatwo. Zajęło mi to bowiem ok. dwóch minut, a w programie firmy Microsoft ok. 10 minut. Jak widać, program Mozilli umożliwia szybsze skonfigurowanie programu do swojej poczty.

Microsoft wygląda chyba troszkę lepiej, jednak Mozilla Thunderbird nie wypada najgorzej. Co prawda wygląda schludnie, ale w pierwszym momencie brakuje paru opcji. W czasie pisania e-maila nie ma za dużo funkcji, jednak nie są one aż tak bardzo potrzebny. Gdyby wstawiać takie rzeczy, które nazywane są "duperelami", to program ważyłby sporo więcej i miał prawdopodobnie wiele niepotrzebnych elementów. To. co przeważa w wyborze to cena, a raczej cena i jej brak. Mozilla Thunderbird jest programem darmowym, a Microsoft Office Outlook jest programem płatnym i na przykład ja, posłużyłem się 60 dniową wersją testową. Myślę, że to był dobry wybór, gdyż Mozilla Thunderbird dorównuje programowi firmy Microsoft i w zupełności wystarczy do przeglądania poczty, oraz wysyłania maili.

1 komentarz:

  1. Wiesz, co mnie najbardziej irytuje w poczcie? Spam ;) WP wręcz zarzuca mnie niechcianymi informacjami. No tak, ale sama mogę mieć do siebie pretensje, wszak w regulaminie jak byk jest napisane o takiej polityce portalu :(
    Zakopał mi się Twój mail. Mój Drogi, staraj się systematycznie zamieszczać notki i nie zrażaj małą ilością komentarzy. Będzie dobrze, tylko więcej serduszka wkładaj w bloga :)

    OdpowiedzUsuń